lördag 24 augusti 2013

STCC på Gelleråsen idag

Idag åkte jag med hela tjocka släkten, "nja, nästan" för att titta på STCC utanför Karlskoga på Gelleråsen.

Riktigt trevligt och vi körde lite Gocart på slutet också.

Bandepån är ju väldigt fri för folk att gå i och se in i garagen, se bilar och garagepersonal på nära håll.
Bland det coolaste jag sett hittills. Men jag är ju Formel1fantast så detta var kul.

Bland det roligaste var att höra Formel Renault bilarna dundra i en stor klunga bara några meter ifrån en. Om en liten FR1.6 låter så mycket, hur låter då F1?

Nja, jag bjuder på lite bilder.

Gelleråsen från backen, mäktig bana och fint väder bjöds det på

Formel Renault 1,6 depån


Så sjukt schyssta bilar med grymt ljud

Jag gillade verkligen dessa

En titt under huven


Här arbetas det för fullt inför kommande lopp

Mangs STCC bil

Som synes på bilden så var det fritt fram att kika på bilarna innan första heatet

Kraftig säkerhetsbur

Prins Carl Philips bil, en Volvo "what else"





Hela Volvo Polestargänget

Lastbilsgalning som jag också är så var jag tvungen att fota denna grymt snygga Volvo

Inga kommentarer: